Retourverwerking
Een goede retourverwerking is essentieel voor elke webwinkel
Retourverwerking webwinkels voor professionele ondernemers
Retourverwerking is de laatste schakel in het e-fulfilment proces, welke onmisbaar en essentieel is voor iedere webwinkel. Retour zendingen zijn een kans om extra service te verlenen aan je klant. Door een goede service te bieden, valt u hierdoor juist positief op.
Retour gezonden producten nemen wij in ontvangst. Deze worden binnen 24 uur verwerkt in ons systeem. We geven daarbij ook de reden aan waarom het product retour is gezonden. Indien gewenst voeren we een kwaliteitscontrole uit.
Met elke webshop stellen we een op maat gemaakte procedure op over hoe om te gaan met de retour gezonden producten.
Een snelle retourverwerking leidt namelijk tot tevreden klanten. Wanneer online shoppers tevreden zijn, worden herhaalaankopen gestimuleerd.
Vareya biedt services voor retourbeheer aan, waarmee klanten labels kunnen genereren en het pakket kunnen terugsturen. De klant mag de producten retourneren naar ons warehouse.
Voordelen van onze retourverwerking
- Verwerking binnen 24 uur na ontvangst
- Opgave van reden van retournering
- Kwaliteitscontrole op het product
- Automatisch dagelijkse rapportage
- Status retourzendingen online in te zien
- Bijgewerkte administratie
Status inzien van retouren
Dagelijks wordt een overzicht gemaakt waarin het aantal retouren vermeld staat. Dit gaat volledig automatisch. U hoeft enkel in te loggen in het systeem om de status te zien.
Met behulp van onze slimme ICT-oplossingen heeft u op ieder moment inzicht in de status en de reden van de retourzending. Daarnaast ontvangt u dagelijkse rapportages. Het retourproces is voltooid wanneer de goederen gecontroleerd, opgeslagen en de voorraad bijgewerkt is. Tevens werken wij de administratie bij.
Vareya B.V. biedt een soepel retourbeleid
Met de webshop maken we een op maat gemaakte procedure op over hoe om te gaan met retour gekomen producten. Ons soepele retourproces ziet er in het algemeen als volgt uit:
- Wij nemen het retourpakket als eerste in ontvangst
- Controle van de status van de retourzending
- Notatie van de reden van retourzending
- Indien gewenst voeren wij een kwaliteitscontrole uit
- Dezelfde dag is het pakket al verwerkt in ons systeem
- De klant ontvangt een bevestiging van retourzending van het pakket
- Eventueel wordt een creditfactuur aangemaakt (afhankelijk van de gemaakte afspraken met de webshop)
- Dagelijkse rapportage van retourzendingen zijn online in te zien
- De voorraad wordt automatisch bijgewerkt
Positieve afhandeling voor de klant
Positieve beoordelingen en aanbevelingen hebben een grote impact op uw klantenbestand. Het is veel waarschijnlijker dat u online shoppers behoudt en nieuwe krijgt als u ervoor zorgt dat de retour afhandeling uitstekend is. Het belangrijkste aspect hiervan is om ook de klant met zorg en respect te behandelen.
Een tevreden webshop klant is niet enkel en alleen gebaat bij een snelle levering en lage prijs. Een goede verwerking van de retouren behoort ook bij een hoge klanttevredenheid. Daardoor is de afhandeling van de retourzendingen één van de belangrijkste onderdelen van e-commerce.
Een cliënt stuurt niet zomaar een product terug. De verwachting van het product was niet waar de klant op gehoopt had. Wat de reden ook is dat de klant niet tevreden is met het product, dit is uw kans om een goede service te bieden.
Uw retourbeleid moet snel afgehandeld zijn. Door een eenvoudige en duidelijke retournering aan te bieden krijgt de online shopper vervolgens een positieve ervaring.
Door de retour gestuurde producten aan Vareya uit te besteden heeft deze een korte verwerkingstijd. Uw klanten zijn tevreden met een goede afhandeling, waardoor een herhaalaankoop zeer waarschijnlijk is.
Een loyale klant is per slot van rekening goud waard!
Laat ons het werk doen
Bespaar tijd en kosten door het uitbesteden van uw e-Fulfilment, Opslag, Transport , Distributie en Warehousing